Schwalbe Durano Plus 700x23c 2015 Modeli - İnceleme/Review

 - Antrenman/tur başına en az 1 adet patlama sorununu ortadan kaldırmak için Mayıs 2014 ve 2015 tarihleri arasında 1.5-2 sene kullandığım ve 10 bin kilometreyi devirdiğim lastik setidir.


- Lastiği almamı sağlayan, kalınlığı 5 mm ye yakın "Smartguard" adında, bildiğim kadarıyla latex tabanlı koruma katmanıydı. Bu sayede, uzun süre patlak yaşamayacağımı düşündüm.

- Patlamayan ağır bir lastiği, patlayan ve antrenman sürekliliğini ve ritmini sekteye uğratan patlama ihtimali yüksek hafif bir lastiğe her zaman tercih etmişimdir. Bu durum eğer arkamda gidişatıma göre aksiyon alan yedek parça ile dolu bir takım arabası varsa değişebilir :) :D

- Son 1000 km ye kadar, 2 kere istisna olması dışında, patlak sorunu yaşamadığımı belirtmek isterim ki bu neredeyse 1 sene civarına denk. Bu süreçte normalde eksik etmediğim iç lastik ve pompa taşımadım (her koşulda taşınmalıdır). 

-Lastik alın (sırt) bölgesine gelecek her çeşit delici cisme karşı dayanıklı olduğunu gösterdi.

-Islak zemin ve viraj performansı iyi seviyedeydi. Islak metal plaka performansı Continental Grandprix 4000s lerden sonra üst seviyedeydi. Maalesef 4000s ler tereyağı gibi kayıyordu. 10 bin km ye vardığımda arka lastik bitmeye yakın olduğu için ıslak zemin performansında düşüş gördüm. Sırt bölgesi oldukça düzleşmişti.

"Bu zamana kadar söylediklerim lastiğin amacını layıkıyla yerine getirdiğini belirten durumlardı"

- Lastiğin sadece alın kısmında olan bu koruma kenar kısımlarını bir hayli korumasız bırakıyor ve "side bite" denilen patlaklara zemin hazırlıyor ama bu durumu sadece bir kere yaşadım. Ek olarak alın kısmıyla kenar kısmı arasında olan yükseklik farkı lastiğin engeller sırasında minimal düzeyde katlanmasına ve yırtıklara sebep olabiliyor. Bu yırtıklar sadece dış lastiğe zarar veren türde yırtıklar ve sıkı örüm olduğu için ilerleme şansları olmuyor. (kıstırma denilebilir bu tür yırtıklara; lastik sırtına paralel olan yırtıklar)

- Yüksek ihtimal, 145 psi sınırı olan lastikleri 100 psi civarında sürmemden lastik sırtında yada alnında delikler olmaya başladı bunlar genelde giren sivri cam parçalarının koruyucu kemeri geçememesi ve bulunduğu bölgede saplanıp deliği biraz daha genişletmesi ile oluştu.

- Lastiğin son günlerine doğru yan taraflarından bana göre zararsız görünen şerit şeklinde dökülme olmaya başladı.

- Patlak konusunda belirttiğim istinai durumlara gelelim. Biri yokuş aşağı hızlı inerken görmediğim taşa çarpmam sonrası, dış iç lastiğin makas etkisiyle sıkışması ve iç lastiğin alt ve üstten delinmesi durumu. Bunun sonucunda buruk bırakan şey benzinliğe kadar 5 km yürümüş olup kallerin işe yaramaz hale gelmesi değil, ön dış lastiğin yandan ufak biçimde yarılmış olmasıdır. Bu yarık sonrasında yeni taktığım iç lastiğin balon yapıp delinip tekrar patlamalarına yol açacaktır ta ki dış lastiğe yama yapana kadar :D

- 2. patlak ise; sivri ucu açık halde olan çivi

- İstisna olmayanlar son 1000 km de metal telden ve bir kez ise önceden yarılmış yere tekrar giren sivri cam parçasıyla yaşadığım patlaklardır.

- Lastiğin en önemli gördüğüm eksisi hafifliğe önem verenler için 340 gr lık ağırlığı. Fakat işlevsel ve kalın bir koruyucu katmana sahip olması bunun önemini geçersiz kılmaktadır. 

- Dönen ekipmanlar kendi moment eylemsizliklerine sahiptir. Bu sebeple ağır lastiklerin uzun kilometreler yapmayı düşünenler için enerji maliyeti daha yüksektir.


ÖZETLE; lastik ağır ve dönüş direnci yüksek. Tabiri caizse grandprix 4000s lerden sonra yere "yapışıyor". Yokuşlarda yine bu durum size ekstra yer çekimi kuvvetiyle aynı hızı korumak için enerji maliyetine neden olacaktır.

Lastik karakteri: antrenman lastiği, günlük kullanım, commute, uzun tur lastiği, kış lastiği, ıslak zemin lastiği, viraj lastiği, tak ve unut lastiği; yanına uzun süre pompa ve iç lastik almana gerek olmayan lastik ama siz yinede önleminizi alınız. Konfor olarak Continental Grandprix 4000s ve Ultra dan daha üstün. 

Tavsiye: En az 25c versiyonu almanızdır. Zaten 23c versiyonu artık pek bulunmuyor diye biliyorum.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Giant TCR Advanced 1 KOM 2017-18 İnceleme

Sporcu Ne Yapar?

Fizik Arione VSX - İnceleme / Review