Giant Propel Advanced 2 2016 - İnceleme / Review

Small kadrosunu bulsaydım TCR Advanced e geçmeyeceğim bisikletti.

İvmelenmesi, hızı koruması, tepkileri çok iyi bir bisikletti.

Alın borusu tepkileri alüminyum TCR den sonra oldukça iyiydi.

Orta göbek tepkisi oldukça benzerdi.

Virajları alırken, sprint atarken tepkilerinden çok memnun kalırdım.

Uzun kilometrelerde aero bisikletler yorucu olur derler. 

Fakat uzun ve soğuk asfalt olan 150 km lik bir rotadan eve hiç ağrı sızı olmadan gelmiştim.

Bisikletin dezavantajları olarak gördüklerim ise;

Sprint bisikleti olsa da sprint atarken ve yokuşu eforlu çıkarken patinaj çekiyordu.

Bu hiç istenen bir durum değildir. Gücün ve enerjinin israf olmasına ve değerli saniyelere mal olur.

İkincisi, yanal esnemezliği düşüktü. 

Genel olarak aero bisikletlerde bu durum söz konusudur.

Ön ve arka üçgen yanal esnemezlik yüksek olmadığından birlikte değilmiş gibi hareket eder. Ciddi derece sayılacak bir şey değildi.

Bir diğeri ise jant frenlerin telleri sıkıştıran vidayla ilgiliydi. Çok ufak ve hiç güven vermeyen bir hissi vardı.

Her ne kadar frenleme modulasyonu iyi olsa da fren telini sabitleyen şeyin ufak bir vidanın baskısı olduğu gerçeği yokuşlardan inerken beni tedirgin ederdi. 

Son olarak en kritik eksisi, mekanik vitesle kullanımda 1-2 aya vites ayarları kaçıyor.

Bunun sebebi ise metal tellerin kadroda çok dolaştırılmış olması.

Giant Propel 2013 de ki ilk aero dizaynını 2019 a kadar taşıdı. 

(Not: kullanılan jant seti bisiklet kadrosundan alınan tepkileri ciddi derecede etkilemektedir.)



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Giant TCR Advanced 1 KOM 2017-18 İnceleme

Sporcu Ne Yapar?

Fizik Arione VSX - İnceleme / Review