Kayıtlar

Cinelli Cork Ribbon Gidon Sargısı - İnceleme / Review

Prologo, Fizik, Giant, Lizard Skin ve Cinelli kullandığım sargılar. Ödüllü Cinelli fiyatına göre sunduğu performans dolayısıyla 4. hatta 5. çiftini almamı sağlayan yol bisikleti gidon sargısı olmayı başaran tek marka. Sargılar arasında oldukça iddialı yere sahip olan Cinelli gerçek Cork Ribbon malzemeden imal sargıları ilk kez 1987' de piyasaya sunmuş. Hatta 2000 senesinde bu malzemeden imal edilmiş gidon sargıları için Tüketici Seçimi Ödülü kazanmış (Winner of 2000 Consumer Choice Award) Sargı ne stres topu gibi yumuşak ne de elleri rahatsız edecek kadar ince.  Aksine kalın ve iyi his veren bir sargı.  Antrenmanlarımı 4 mevsim yapmaktayım. Bu nedenle yağmurda ve terde kaymaması önemli bir kriterdi. Cinelli bunuda göreceli olarak iyi başarabilen bir sargı oldu.  Gidonun aldığı darbelerde öyle belirgin deformasyon göstermedi. Yırtılma olmadı. Ayrıca çok uzun süre eskimeden ilk günküne yakın performans gösterdi ve devam ediyor (10 bin km yi geçti) Bulabileceğiniz en iyi performans/fi

PRO Stealth Sele - İnceleme / Review

Sele, bisiklette bir çok kullanıcı için en önemli parçalardan biridir. Kullanıcı zamanla ağırlığının belli bir bölümünü taşıyan bu parçanın kıymetini anlayabiliyor. Bu bilinçlenme özellikle uzun kilometreler süren veya bisikleti spor amacıyla kullanan kişilerde daha belirgin bir hal alabiliyor. Sebebi ise konfor. Sporcu 100 km lik bir antrenman yaparım diye çıkıyor ve 30 km bitmeden eve geri dönmek zorunda kalınca selenin kıymeti daha iyi anlaşılmaya başlıyor. Ne olursa olsun, bisikletin kullanıcı açısından en önemli üç parçası; gidon, pedallar ve sele, den biri olması boşuna değil. İtalya nın 21 günlük etaplı yarışı "Giro D'Italia" veya hepimizin bildiği "Tour de France" yarışlarında sele pişiği dolayısıyla yarışı bırakanlar söz konusu. Bende bu sele serüvenine 2010 senesinde Sedona marka dağ bisikletimle gelen Tundra marka bir seleyle başlamıştım. Zaman içinde bisiklet değiştikçe geometri değişimi ve kullanım biçimi de değiştiği için sele değişmek zorunda kala

Sporcu Egosu - Bisikletçi Özelinde

Senelerdir ilgimi çeken bir konu ama önce biraz kendimden bahsedeyim. Bisiklet sporcusuyum, 8 senedir. Haftanın her günü aktifim, belirli antrenman disiplinim mevcut. Dönemsel olarak yoğunluğu ve hacmi değişmekte olan yazılı olmayan tamamen yıllar süren araştırma deneme yanılma ve deneyime bağlı geliştirdiğim bir disiplin. Disiplin ise tutkudan geliyor. 7 gün bisiklet antrenmanı yapmaktayım. 4 gün mukavemet antrenmanı. Mukavemet ile kastettiğim ise karın bölgesi-bacak ve üst vücut antrenmanlarını. Ayrıca kross dediğim sporlar var yaptığım. Bunlar koşu, yüzme, paten gibi bisikletle kazandığım aerobik gücümü dayanıklılığımı, bisiklete ulaşamadığım yada basitçe sürmediğim/süremediğim dönemlerde formumu korumak için yaptığım sporlar, yardımcı antrenman grubunda yer alan sporlar. Amacım belli ama o bende kalsın. Uyguladığım disiplinin bir ölçüm noktası özelliği taşıdığı için artık yarışlara daha sık girmeye başladım, 7-8 yarışım oldu herhalde. Çok az biliyorum. bunların 5 tanesi filan son 2

Giant Performans Serisi Sele - İnceleme / Review

     Bir inceleme yazısı ile daha merhaba diyerek başlamak istiyorum. Konumuz dünya devi Giant markasına ait 2014-2015 model bisiklet selesi. - Sele nin geneli beyaz renk olmakla birlikte siyah geçişler kontrast yaratan bölümler olmuş. - Selenin profili Fizik Arione ile çok benziyor, hatta ölçüleri çok yakın; 135 mm genişlik - 290 mm uzunluğa sahip. - Kullanılan yastıklama ve iskeletinin de yumuşak olması tayt giyilmeden dahi rahat etmenizi sağlıyor. - Fakat bu sebepten dolayı, uzun antrenman ya da turlarda sele ısırması tehlikesi bulunuyor. - 1 saat belki 1.5 saate kadar taytsız kullanımda belirgin bir sıkıntı çekmediğimi belirtmek isterim. - Selenin malzeme bileşenlerine gelecek olursak genel olarak raylar (manganez çelik alaşım) haricinde plastik den meydana geldiği belirtmeliyim. - Plastiğin, takviye edilmiş polimer kompozit yapıda olmaması iskeletin zayıf oluşuna sebep olmakta, - Dolayısıyla benim gibi genelde oturduğunuz yerden güç alarak yokuş çıkıyor ya da düz yolda hızınızı ar

Fizik Arione VSX - İnceleme / Review

       Bir arkadaşımdan ödünç alarak 1.5 hafta yoğun bir şekilde kullanma şansım olan Fizik Arione VSX selesinin ilk göze çarpan özelliği, hassas bölgede ve etrafında bulunan kan damarlarına binen basıncı azaltmak için düşünülen selenin orta bölümünde ki kanal.        Fizik markası, selenin ortasına delik açma taraftarı değil, bu nedenle kanal açarak bu özelliği kazandırıyor. Selenin orta kısmında ki kanal derinliği 20 mm ve en derin kısmı orta bölüm. Derinlik öne doğru yavaşta azalmakta. Onun haricinde profilden, standart Arione ile çok benzer geometriye sahip; 132 mm en geniş olduğu yer ve boyu 300 mm. Raylar, firmanın özel olarak isimlendirdiği "Kium" alaşımından yapılmakta.

Fizik Arione Sele - İnceleme / Review

      Ulaşım amacıyla, hobi olarak ya da spor için bisikleti seviyor olun, hepimizin ortak bir sıkıntısı var; sele. Yabancı forumlarda ve deneyimli pedalların inceleme yazılarında her zaman şunu okumuşumdur; her kişinin uyum sağladığı sele farklıdır yani sele bisikletin en kişiselleşmiş parçasıdır ve kendini bisiklete adamış herkes kendisine uygun seleyi bulana dek sabretmelidir; bence bu deneme süreci oldukça eğlenceli olabilir. Başından sonuna kadar destek verdiğim bu argüman her ne kadar doğru olsa da bir selenin kalitesi, izin verdiği oturuş pozisyonları veya yastıklama miktarı kişiden kişiye değişmez ve ek olarak benzer anatomik yapıya sahip 2 kişinin kullandıkları selelerden alacağı geri dönüşlerin çok farklı olmayacağı kanaatindeyim.  Bu yazıda, yaklaşık olarak 2.5 senedir sorunsuz! kullandığım Fizik Arione Magnezyum Raylı sele hakkında görüşlerimi ve deneyimlerimi aktaracağım.        Sele serüvenim yol bisikletimle gelen Focus Concept SL sele ile başladı sonra sırasıyla Fizik N